На виставці SEA JAPAN 2012 в Японії був продемонстрований проект судна з гігантськими убирающимися вітрилами шириною 20 м і висотою 50 м. На думку розробників, використання таких гібридних суден дозволить знизити витрату палива на 30%.

«Сучасні технології дозволяють виготовляти великі вітрила, які можна контролювати автоматично», – говорить Кіоші Узава з Токійського університету. – «Завдяки навігаційним технологій і своєчасним прогнозами погоди суду можуть плавати безпечно. Тому використання енергії вітру, як це було на старих кораблях, виправдано».


Wind Challenger

Кут повороту кожного вітрила можна контролювати індивідуально для отримання більшої рушійної сили. Кожен телескопічний парус складається з п’яти частин, тому його можна легко усунути, якщо судно стоїть на якорі або очікується погана погода. Замість парусини нові вітрила будуть виготовлятися з алюмінію і армованого пластику і швидше будуть нагадувати крила сучасних літаків.

Проведене японськими фахівцями комп’ютерне моделювання показало, що подібні вітрила більш ефективні при бічному вітрі. Один такий вітрило буде коштувати близько 2,5 млн. доларів, проте витрати на його установку окупляться через 5-10 років, вважають інженери. Протягом двох років вони мають намір побудувати зменшений вдвічі прототип для перевірки його можливостей, повідомляє DigInfo.